depanare trotineta electrica

Depanare Trotineta Electrica

In acest articol vom trece in revista cele mai frecvente solutii pentru a repara o trotineta electrica defecta, multe probleme putand fi rezolvate chiar acasa, fara a mai apela la un service. Unele rezolvari sunt generale iar altele specifice anumitor modele.

Vom scrie cateva cuvinte si despre avantajele trotinetelor electrice, un mic ghid de achizitie, iar ca bonus cateva din cele mai bune trotinete electrice explicate cu bune si cu rele, plus un tabel comparativ rudimentar.

MENIU:
Depanare
Ghid achizitie
Recenzii trotinete si comparatie

trotineta cu motor

Depanare Trotineta Electrica

1. Motorul trotinetei nu porneste

– Verificati siguranta sa nu fie arsa.
– Apasati din nou butonul/clapeta de pornire pentru a reseta sistemul.
– Incercati sa o impingeti. Unele trotinete cu motor trebuie impinse ca sa porneasca, si o vor face automat cand ating o anumita viteza.
– Incarcati bateria timp de 8 ore. Daca trotineta electrica nu a fost pornita mai multa vreme, bateria va avea insuficient curent ca sa porneasca.
– Verificati circuitele. Acestea se afla sub placa pe care calcati. Demontati-o si inspectati vizual si olfactiv firele, se va vedea sau mirosi daca vreunul din ele e ars. Verificati si impingeti cu mana contactele, unul din ele ar putea sa fie slabit.
– Verificati contactele cu un multimetru, ar putea fi intrerupte undeva pe parcurs.
– Verificati incarcatorul. Bagati cablul in priza si urmariti daca se aprind ledurile. Daca nu se aprind sau palpaie niciun led, acesta e defect. Cu un multimetru puteti verifica si tensiunea la iesire, care trebuie sa fie putin peste cea indicata pe eticheta incarcatorului.
Intr-un mod similar puteti testa si mufa de incarcare a trotinetei electrice.
– Verificati acumulatorul. Daca trotineta e functionala, un simplu test se poate realiza incarcand acumulatorul complet iar apoi descarcandu-l la acceleratie maxima pentru a vedea in cat timp are loc descarcarea. Apoi comparati cu autonomia pe care o ofera producatorul.
Un alt test se poate face cu farul prin plasarea unei hartii in fata lui. Se accelereaza trotineta, iar in functie de cat de mult slabeste lumina farului ne putem da seama de gradul de uzura al acumulatorului.
Daca trotineta nu functioneaza deloc, puteti verifica acumulatorul cu un tester auto pentru baterii de 12 V.
trotineta cu motor– Verificati acceleratia. Pentru asta sunt necesare o alimentare la 4,5-5 V DC (3 baterii AA ar trebui sa mearga) si un multimetru. Aplicati 4,5-5 V (+) la firul rosu al acceleratiei, si pamantarea (-) la firul negru. Cu un multimetru vom citi valorile intre firul negru si cel verde, albastru sau alb in timp ce acceleram. Ar trebui sa avem la iesire 1-4 V pe perioada accelerarii. Daca vom avea sub 4 V la accelerare maxima, inseamna ca instalatia e defecta.
– Verificati unitatea de control a vitezei. Uitati-va dupa fire arse care ar putea indica un defect al unitatii de control. Verificati sistemele electrice din jurul lui si indentificati defectul prin eliminare. Din pacate, unitatile de control a vitezei sunt prea complexe pentru a putea fi testate in alte moduri, insa le puteti identifica ca defecte dupa ce eliminati toate celelalte sisteme.
– Inspectati motorul. Fire sau contacte arse care duc la motor pot indica o supraincalzire. Daca miroase a ars inseamna ca s-a supraincalzit bobina, in acest moment fiind indicata inlocuirea motorului pentru a preveni defectarea unitatii de control a vitezei.

2. Motorul porneste dar trotineta nu se misca

– Verificati mecanismul de transmisie pentru piese lipsa si inlocuiti piesele uzate sau defecte. Problemele la transmisie pot fi cauzate de un angrenaj uzat al rotii din spate, un lant sau curea uzate, de lipsa unui dinte de pe pinionul lantului sau de un dinte rupt de pe curea.
– Asigurati-va ca lantul sau cureaua sunt montate corect.
– Daca motorul invarte lantul/cureaua dar roata din spate nu se misca, problema e la ambreiajul acelei roti.
– Daca motorul trotinetei electrice functioneaza dar lantul/cureaua nu se invart, verificati daca acestea sunt montate corect si tensionate, ori daca nu exista defecte pe pinioane.

3. Curea cazuta

inlocuire curea trotineta electrica– Daca cureaua sare de pe motor sau roata din spate, dar ramane pe trotineta, e de obicei reglata incorect. Slabiti piuletele de pe axuri si mecanismul de franare. Ajustati roata din spate pana obtineti tensiunea si alinierea corecte, apoi strategi la loc piulitele si frana.
– Daca cureaua a cazut complet inseamna ca e rupta, o posibila cauza fiind ca a fost intinsa prea tare. Insa cureaua trotinetei se poate rupe si daca se prind in ea pietricele sau crengute. Pentru inlocuirea ei cititi mai jos:

Cum alegi cureaua pentru trotineta:

a. Cauta pe vechea curea seria stantata si cumpara una identica.
b. Contactaza producatorul si specifica modelul exact al trotinetei, acestia sunt obligati prin lege sa ofere piese de schimb la produsele pe care le vand.
c. Daca cureaua s-a pierdut si nu stii exact de care sa cumperi, ii poti lua dimensiunile.
Pune un fir peste pinioane unde ar calca cureaua in mod normal si insemneaza locul in care se intersecteaza. Lungimea dintre semne va reprezenta lungimea aproximativa a curelei necesare. Apoi masoara distanta dintre varfurile dintilor pinioanelor si latimea dintilor. Vei obtine 3 masuratori cu care poti cumpara o curea pentru inlocuire.

4. Cheie trotineta pierduta

– Daca s-a pierdut cheia unei trotinete, din pacate va trebui inlocuit intreg mecanismul de contact, deoarece cheile sunt speciale si nu pot fi reproduse la atelierele conventionale de copiat chei. Vestea buna e ca un mecanism de contact nu e foarte scump.

5. Bateria trotinetei se descarca prea repede

– Daca bateria a stat descarcata mai putin de 6 luni, o incarcare completa ar trebui sa rezolve problema. Insa daca a stat descarcata mai mult de 6 luni, cel mai probabil e defecta si va trebui inlocuita.
inlocuire baterie trotineta electrica– Daca bateria a fost incarcata mai putin de 8 ore, incercati sa o lasati 8 ore la incarcat, dar nu mai mult de 12. Verificati daca trotineta atinge acum viteza maxima.
– Verificati incarcatorul. Pentru asta nu aveti nevoie de scule, doar bagati cablul in priza si urmariti daca se aprind ledurile. Daca nu se aprind sau palpaie niciun led, acesta e defect. Cu un multimetru puteti verifica si tensiunea la iesire, care trebuie sa fie putin peste cea indicata pe eticheta incarcatorului. Daca e zero sau sub tensiunea de pe eticheta, incarcatorul e defect. Intr-un mod similar puteti testa si mufa de incarcare a trotinetei.
– Verificati acumulatorul. Daca trotineta e functionala, un simplu test se poate realiza incarcand acumulatorul complet iar apoi descarcandu-l la acceleratie maxima pentru a vedea in cat timp are loc descarcarea. Apoi comparati cu autonomia pe care o ofera producatorul.
Un alt test se poate face cu farul prin plasarea unei hartii in fata lui. Apoi se accelereaza trotineta, iar in functie de cat de mult slabeste lumina farului ne putem da seama de gradul de uzura al acumulatorului.
Daca trotineta nu functioneaza deloc, puteti verifica acumulatorul cu un tester auto pentru baterii de 12 V.

6. Sare siguranta in mod repetat

– O posibilitate e ca trotineta sa fi fost suprasolicitata. Majoritatea trotinetelor de buget nu sunt construite pentru a functiona prelungit in urcare, pe terenuri dificile, sau cu greutati mari constante. Astfel de circumstante care duc in mod repetat la sarirea sigurantei vor defecta in timp unitatea de control a vitezei sau chiar motorul.
– Luati in considerare posibilitatea existentei unei probleme pe circuitul electric, ceea ce ar putea supune sistemul electric unui stres mai mare decat normal.
– Uitati-va dupa fire arse care ar putea indica un defect al unitatii de control. Verificati sistemele electrice din jurul lui si identificati defectul prin eliminare. Daca motorul miroase a ars inseamna ca s-a supraincalzit bobina, in acel moment fiind indicata inlocuirea motorului pentru a preveni defectarea unitatii de control a vitezei.

7. Nu functioneaza franele trotinetei electrice

placute frana trotineta electrica– Verificati placutele de frana sau sabotii pentru uzura excesiva, e posibil sa necesite inlocuire
– Reglati tensionarea cablului. Daca placutele de frana sunt inca in conditie buna, reglati cablul de frana pana obtineti nivelul de franare optim. Asigurati-va ca franele nu freaca in cadru cand sunt eliberate.
– Mentineti sistemul de franare in conditie buna, inlocuiti placute, discuri si cabluri care par uzate sau obosite.

8. A cazut siguranta

– Cel mai banal motiv pentru care cade siguranta e jocul la capacul panoului de sigurante, care se deschide in mers.
– Daca nu stiti de ce siguranta aveti nevoie pentru inlocuire, verificati manualul sau contactati producatorul trotinetei.

9. Nu se mai opreste motorul trotinetei

– Problema evidenta e unitatea de control a vitezei. Aceasta va trebui inlocuita daca e defecta. Insa ocazional se mai intalnesc defecte si la acceleratie sau sistemul electric.
– Testati unitatea de control si acceleratia deconectandu-le. Daca motorul se opreste cand decuplati acceleratia de pe unitatea de control a vitezei, atunci defectul e la acceleratie. Daca motorul continua sa functioneze constant, defectul e la unitatea de control.
Trotinetele electrice folosesc tranzistori MOSFET pentru a controla viteza motorului. Cand se ard, acesti tranzistori se blocheaza cauzand functionarea continua a motorului.

10. Bateria trotinetei electrice nu se incarca

– Vedeti probleme si posibile solutii in sectiunea 5, care trateaza motivele din care bateria trotinetei electrice se descarca prea repede.

Trotineta E-twow Booster

Exista un punct in care trotineta electrica nu mai poate fi reparata, sau pur si simplu nu mai renteaza din punct de vedere financiar. Tehnologia evolueaza iar preturile scad, astfel ca la un moment dat e indicat un schimb cu o trotineta noua.

Alege tipul de motorizare dupa ruta pe care vei folosi trotineta. Verifica distanta ca sa fii sigur ca o vei putea realiza dus-intors cu o singura incarcare a acumulatorului. Trebuie retinut ca autonomia trotinetei electrice depinde si de terenul pe care e folosita, scazand drastic daca acesta e in urcare.

Verifica greutatea maxima suportata. Pentru un copil aceasta nu e o problema, insa un adult ar putea fi suprins negativ de capacitatile trotinetelor electrice.

Trebuie sa recunoastem, o trotineta nu e intotdeaua solutia cea mai buna. Spre exemplu, daca faci naveta pe distanta mai lunga vei fi mai castigat cu o bicicleta. De aceea trebuie sa gandim foarte bine achizitia.

Ghid achizitie trotineta electrica

Nu e skateboard, Segway sau bicicleta. Trotineta clasica e folosita de mult timp, insa avansurile tehnologice in domeniul acumulatoarelor a facut posibila aparitia trotinetelor electrice, a trotinetelor cu motor. Aglomeratiile tot mai mari din orase fac trotineta electrica o alternativa viabila la transportul in comun si chiar la cel cu masina personala.

O trotineta fara scaun isi dovedeste utilitatea in fata unei biciclete prin optiunea de a o plia cu usurinta. Astfel, daca incepe cumva sa ploua, putem plia trotineta si sa urcam cu ea in autobus sau taxi pentru restul drumului.

Puterea motorului electric al unei trotinete

O trotineta cu motor sub 350 W va avea dificultati la accelerare si urcarea rampelor. Unele vor trebui chiar puse in miscare cu piciorul pentru cativa metri pentru a permite motorului sa porneasca. Performanta acestor motoare mai slabe va depinde desigur si de greutatea celui care le foloseste, la fel ca in cazul autonomiei.
De aceea e recomandat sa luam trotinete cu motor de 500 W sau mai mare, in functie de traseul pe care vom vrea sa le folosim. Daca drumul e dificil si in urcare exista pe piata trotinete de capacitati chiar mai mari, cum e aceasta trotineta electrica de 1000W.

Acumulatori trotineta

Trotinetele mai ieftine vor avea acumulatori cu plumb (similar auto), insa cei mai capabili acumulatori sunt cei cu Litiu-Ion datorita autonomiei mai mare, a incarcarii mult mai rapide si a greutatii lor.

Ce greutate suporta o trotineta electrica?

Intr-o trotineta profesionala nu vom avea doar o baterie mai capabila, ci si un cadru mai solid, capabil sa suporte greutati mai mari chiar daca e produs din aluminiu sau fibra de carbon. Asta se va vedea printr-o platforma mai groasa si un ghidon tubular.
Chiar si asa, o trotineta electrica nu este solutia ideala pentru persoanele supraponderale, suportand greutati maxime de 120-130 kg.

Roti si suspensii trotineta electrica

suspensii trotineta electricaO ruta bine asfaltata spre serviciu sau scoala poate insemna un buget mai mic pentru trotineta, caci cele mai ieftine au suspensii rudimentare sau chiar deloc. Lipsa unei suspensii si rotile din cauciuc isi indeplinesc bine functia pe un drum drept pe care ar merge foarte bine si un skateboard.

Insa pentru drumuri denivelate si borduri se cere putina investitie in roti pneumatice si suspensii, atat pe fata cat si pe spate. Folosita in fiecare zi, nivelul de confort a trotinetei chiar conteaza.

Frane

Trotinetele electrice pot atinge 30 km/h in functie de model si conditii, iar distanta de franare depinde foarte mult de tipul de frane cu care sunt dotate. Franele pe disc sunt eficiente in acest scop, iar unele trotinete le au din fabrica pe ambele roti. Pe uscat franarea concomitenta a ambelor roti va opri trotineta in cea mai scurta distanta. Daca asfaltul e umed e indicata franarea pe roata din spate, deoarece franarea ambelor roti va duce la pierderea aderentei.
Alte trotinete au franare regenerativa, care contribuie la autonomia lor.

De ce o trotineta electrica?

Chiar daca incalzirea globala nu e o prioritate pentru tine, faptul ca folosind o trotineta ajuti si tu putin la protectia mediului inconjurator poate reprezenta un plus. Nu foloseste benzina, nu polueaza, si sunt ieftin de intretinut.

Nu ai nevoie de permis de conducere sau sa inveti regulamente rutiere, iar legal poti folosi o trotineta electrica de la orice varsta, desi datorita vitezelor relativ mari pe care le ating, recomandarea e sa nu fie folosite sub varsta de 16 ani.

Toate trotinetele au acum autonomie cativa zeci de kilometri, ceea ce e mai mult decat suficient chiar si pentru un oras ca Bucuresti. De cele mai multe ori vei ajunge la destinatie mai repede decat cu autobusul si masina, evitand ambuteiajele, semafoarele si trecerile de pietoni la care ar fi trebuit sa opresti.

Recenzii trotinete si comparatie

Model Viteza
max.
AutonomieGreutate
max.
Nota 
trotineta electrica E-twow boosterE-twow booster30 km/h35 km125 kgVezi Pret
Trotineta electrica Airwheel Z5Airwheel Z520 km/h20 km100 kgVezi Pret
Trotineta electrica E-TWOW model ECOE-TWOW ECO27 km/h35 km125 kgVezi Pret
Trotineta electrica E-twow masterE-twow master28 km/h40 km125 kgVezi Pret
Trotineta electrica Rayeetech Fit Rider T1SRayeetech Fit Rider T1S25 km/h35 km100 kgVezi Pret
Trotineta electrica Inmotion LivelyInmotion Lively25 km/h30 km100 kgVezi Pret
Trotineta electrica Myway Inokim Light Super GreenMyway Inokim30 km/h30 km100 kgVezi Pret
Trotineta electrica pliabila KMAXKMAX23 km/h30 km120 kgVezi Pret
Trotineta electrica adulti Razor E300Razor E30024 km/h16 km100 kgVezi Pret

Trotineta electrica E-Twow Booster

Trotineta electrica E-Twow Booster PareriE-Twow sunt flexibili si produc de fapt trei modele de trotinete cu caracteristici diferite: Eco, Master si Booster, avand motoare de 350 W, 450 W si 500 W. Cele trei trotinete electrice sunt foarte asemanatoare, si doar vom specifica acolo unde exista diferente intre ele.

E-Twow Booster e una din cele mai fiabile si subtile trotinete de pe piata. Arata ca o trotineta normala si e greu pentru un necunoscator sa realizeze ca e de fapt o trotineta electrica cu motor. Reprezinta o raritate printre trotinetele electrice prin faptul ca e dotata cu far, cantareste doar 11 kg, si are atat frane de urgenta prin frecare pe roata din spate cat si frane regenerative pe roata din fata. Franele regenerative reprezinta o solutie tot mai des intalnita si la masinile hibride si electrice ca Tesla Roadster, iar prin modul lor de functionare produc energie in timpul franarii, ceea ce mareste autonomia trotinetei.

Cu o viteza maxima de 30 km/h, modelul Booster poate fi folosit de persoane cu o greutate de pana la 125 kg. Insa e bine sa nu testam aceste limite care ar putea forta motorul si pune in pericol integritatea trotinetei. La incarcare maxima autonomia trotinetei va scadea de la 35 km la niste realisti 25 km.

Rotile trotinetei sunt din cauciuc plin, iar asta ar putea reprezenta un dezavantaj daca nu ar exista suspensiile duble pe fata si spate. Combinate, acestea fac frana regenerativa foarte eficienta, oprind pe distanta scurta atunci cand e necesar.

Un posibil dezavantaj al E-Twow Booster, dar din pacate si al majoritatii trotinetelor electrice, e dimensiunea platformei. Daca porti numar mare la pantofi va fi incomod sa asezi ambele picioare confortabil pe platforma fara a activa ocazional si frana. O pozitie cu picioarele mai departate imbunatateste echilibrul, insa trotinetele trebuie sa se gandeasca si la portabilitate, de unde rezulta acest compromis.

Trotineta electrica E-Twow Booster are un motor de 500 W, insa cel mai important e cuplul de 15 Nm. In comparatie, o bicicleta electrica are 40 Nm, insa datorita diferentei mari intre dimensiunile rotilor unei biciclete si ale unei trotinete, cei 15 Nm sunt extrem de eficienti.

Trebuie mentionat ca, pentru evitarea accidentelor ce pot aparea la porniri bruste, motorul porneste abia dupa ce punem trotineta in miscare. Aceasta particularitate nu e bazata pe limitari functionale si poate fi dezactivata din meniu.

Acumulatorul Li-Polymer de pe trotinetele electrice Eco, Master si Booster se incarca in aproximativ 2 ore si are capacitati de 190 Wh, 250 Wh si 280 Wh, o capacitate mai mare reprezentand si o autonomie mai mare. E recomandat sa nu lasati trotineta in aer liber, deoarece bateria trebuie protejata de temperaturi extreme si umiditate excesiva.

pareri trotineta electricaPe display avem date utile ca viteza, nivelul bateriei, kilometraj, temperatura ambientala si distanta de deplasare. Farul cu 6 LED-uri e suficient de mare si ilumineaza puternic. Dedesubtul lor e claxonul piezo ceramic. Desi are multe functii, afisajul trotinetei E-Twow Booster nu pare deloc aglomerat, fiind usor de lucrat pe el.

Activarea franei regenerative se efectueaza usor de la maneta din partea stanga a ghidonului, maneta de accelerare fiind pozitionata in oglinda pe partea dreapta. Frana de urgenta se activeaza apasand cu piciorul pe aparatoarea rotii din spate. Daca e necesar, frana de urgenta va activa automat si frana regenerativa.

Trotineta electrica E-Twow Booster are si functie de cruise control. Mentinerea unei viteze constante timp de 5 secunde va activa aceasta functie care ne permite sa luam degetul de pe acceleratie iar trotineta sa ruleze in continuare. Dezactivarea functiei se face prin cuplarea franei.

Majoritatea cablurilor sunt interne, ceea ce ii confera trotinetei un aspect simplu si curat. Mufa de incarcare e pozitionata la baza ghidonului telescopic. Ghidonul e reglabil pe inaltime.

In concluzie, modelul Booster produs de E-Twow e o trotineta solida, cu multe functii utile si autonomie buna.

Dati click aici pentru a verifica rapid cel mai recent pret.

Trotineta electrica E-Twow Master

A doua trotineta din gama E-Twow are aceleasi dimensiuni si greutate ca sora sa, Booster. diferentele dintre acestea sunt putine si nu avem nevoie de mai mult de cateva randuri sa le trecem in revista.

trotinete electrice adultiDaca Booster putea atinge o viteza maxima de 30 km/h, E-Twow Master scade la doar 28 km/h. Insa reducerea vitezei maxime vine cu un plus la autonomie, 40 km care ar trebui sa va duca oriunde in oras fara a necesita incarcare.

Trebuie insa mentionat ca autonomia e masurata de E-Twow pentru trotinetele lor in niste conditii standard – viteza: 20km/h, sarcina: 75kg, vant: sub 10km/h.

Bateria mai mica a E-Twow Master, de 250 Wh, se incarca rapid in 1,5-2 ore la priza, in comparatie cu modelul Booster care necesita 2-3 ore. E de luat in considerare si acest aspect cand alegeti trotineta.

Dati click aici pentru a verifica rapid cel mai recent pret.

Trotineta electrica E-Twow ECO

Trotineta electrica E-Twow model ECO poate atinge 27 km/h si urca pante cu inclinatie de 15°. E mai usoara si cantareste doar 10 kg, iar o incarcare de 3 ore asigura o autonomie de 30 km.

Masa maxima admisa se mentine intre toate cele trei modele E-Twow la 125 kg, la fel ca restul caracteristicilor.

Dati click aici pentru a verifica rapid cel mai recent pret.

 

Trotineta electrica Airwheel Z5

Trotineta electrica Airwheel Z5

Airwheel produce biciclete, monocicluri, bicicluri si skateboarduri electrice inca din 2004, iar Z5 reprezinta varful lor de gama in trotinete electrice, o adevarata inovatie pe aceasta piata.

Trotineta electrica Airwheel Z5 e rapida, durabila, portabila, si se incarca rapid. Oricine foloseste o trotineta electrica afla repede ca aceasta reprezinta o necesitate in jungla urbana pentru evitarea ambuteiajelor si a disconfortului generat de transportul public.

Mai ieftina decat o masina si fara costuri de intretinere, Z5 imbina utilul cu placutul. Cu o greutate de doar 14 kg, aceasta trotineta poate fi rapid impachetata printr-un mecanism unic de pliere tripla. Acest lucru permite transportul trotinetei pe tren, autobus, metrou sau in portbagajul unei masini.

Bateria e modulara si poate fi inlocuita cu usurinta daca e necesar. Aceasta are 162,8 Wh si e pozitionata in fata pedalelor pliabile, coborand centrul de greutate si oferind stabilitate in mers. Desi nu e dotat cu cea mai mare baterie printre trotinetele electrice, Airwheel Z5 poate atinge, cu ajutorul motorului de 350 W, 20 km/h cu o autonomie de 18 km, incarcandu-se complet in aproximativ 2 ore.

O functie utila a Z5 e portul USB la care poate fi incarcat un smartphone sau orice alt device electronic din mers, in drum spre destinatie.

Airwheel au facut un pas inaintea celorlalti producatori construind o aplicatie pentru mobil ce interactioneaza in timp real cu trotineta, oferind date despre nivelul bateriei, viteza, kilometri, etc. Aplicatia atentioneaza si asupra posibilelor probleme tehnice, ajutand la prevenirea unor defecte mai grave.

Pentru a sustine 100 kg, cadrul e produs dintr-un aliaj de magneziu si aluminiu. Roata frontala e pneumatica si dotata cu un sistem de absorbtie a socurilor, iar cea anterioara e plina.

In incheiere, Airwheel Z5 asigura nu doar confortul dar si siguranta pasagerului, fiind dotata cu claxon, far, si un sistem manual de franare care asigura distante scurte de oprire.

Dati click aici pentru a verifica rapid cel mai recent pret.

 

Trotineta electrica Rayeetech Fit Rider T1S

Trotineta electrica Rayeetech Fit Rider T1S

Ideala pentru studenti sau navetisti, Rayeetech Fit Rider T1S e o trotineta pliabila de doar 11,5 kg, putand fi usor impachetata la destinatie. Atinge o viteza acceptabila de 25 km/h si o autonomie de pana la 35 km.

E dotata cu un acumulator LG 6.4 Ah ce se incarca complet in 2-3 ore. Acesta e detasabil si poate fi dat jos cu usurinta. E dotat cu port USB pentru incarcarea diverselor dispozitive electronice, un indicator al nivelului de incarcare a bateriei, si un buton de pornire.

Trotineta poate fi conectata la smartphone prin bluetooth,  iar afisajul pozitionat pe ghidon arata viteza, kilometrajul, nivelul bateriei, si alte indicatoare cum sunt cele pentru far si bluetooth. Pe ghidon mai e montat farul, insa trotineta are si un stop rosu pe aparatoarea rotii din spate.

In completarea acestor caracteristici vin suspensiile pe ambele roti, care prin amortizarea socurilor fac trotineta Rayeetech foarte confortabil de condus.

Dati click aici pentru a verifica rapid cel mai recent pret.

 

Trotineta electrica Inmotion Lively

Trotineta electrica Inmotion Lively

O trotineta cu aspect futurist, Inmotion Lively se afla in zona superioara de pret pentru trotinete electrice.

Bateria Litiu-Ion de 384 Wh e subtire si se ataseaza subtil la trotineta fara sa o incarce exagerat, ceea ce face ca Inmotion Lively sa para foarte apropiata de o trotineta normala fara motor.

Greutatea proprie se apropie de 17 kg si reprezinta un minus deocamdata comparativ cu alte trotinete mai usoare de pe piata (E-Twow Booster cantareste doar 10,8 kg), insa ramane suficient de portabila in multe situatii. Pe de alta parte, greutatea suportata ar trebui sa satisfaca pe majoritatea celor interesati, deoarece rezista la 100 kg.

Clasificarea IP65 pe care aceasta trotineta o are asigura protectie totala la praf si protectie foarte buna la umiditate, facand condusul ei prin ploaie o activitate sigura. Insa evitati scufundarea completa in apa, nu doar pentru baterie ci si pentru elementele de la roti.

Aplicatia pentru mobil e capabila sa recomande rute, sa se conecteze cu alti proprietari, si sa verifice starea tehnica a trotinetei. Ea reda si nivelul de incarcare al bateriei.

Autonomia de 30 km e impresionanta, insa retineti ca timpul de incarcare dat de producator e 5,5 ore pentru un acumulator plin, ceea ce poate constitui un impediment daca aveti nevoie de o trotineta care sa se incarce mai repede.

Daca va face cu ochiul trotineta, dati click aici pentru a verifica rapid cel mai recent pret.

 

Trotineta electrica Myway Inokim

Trotineta electrica Myway Inokim Light

O particularitate a trotinetei Myway Inokim e gama diversa de culori in care poate fi achizitionata, la care contribuie placa in stil skateboard.

Frana e pozitionata pe ghidon impreuna cu maneta de acceleratie, pe care insa unii ar putea-o considera cam mica avand in vedere ca trotineta poate atinge o viteza de 30 km/h. Viteza are 3 trepte de selectare, reprezentate pe display langa nivelul de incarcare al bateriei. Nu lipseste nici clasicul claxon subtil.

E un model bun de trotineta electrica pentru incepatori, fiind usor de folosit. Odata pornita de la buton, trebuie doar impinsa din picior pentru a-si da drumul, iar ghidonul face manevrarea ei destul de usoara.

E dotata cu roti pneumatice de 8,5 inch, putin mai mari decat norma, care impreuna cu placa ceva mai lata contribuie la o stabilitate buna in timpul rularii chiar si la viteze mari si pe terenuri accidentate. E capabila sa atace pante destul de mari datorita motorului de 300W si al acumulatorului Li-Ion de 36V, avand o autonomie in conditii normale de 30 km. Timpul de incarcare e insa de 5 ore, nu chiar cel mai rapid dintre trotinetele electrice discutate aici.

Nici la greutate nu exceleaza, dar se poate si mai rau, avand masa proprie 13 kg. Cat pentru pasageri, limita de incarcare e 100 kg.

Dati click aici pentru a verifica rapid cel mai recent pret.

 

Trotineta electrica pliabila KMAX

Trotineta electrica pliabila KMAX

O trotineta electrica de buget, KMAX se descurca onorabil in fata surorilor sale mai scumpe.

Greutatea de 6,5 kg o plaseaza printre cele mai usoare trotinete electrice de pe piata, fiind construita dintr-un aliaj ultrausor de magneziu si aluminiu. Cu toate acestea, suporta o greutate de pana la 120 kg, ceea ce arata ca nu e deloc fragila.

La fel ca Myway Inokim, ofera trei trepte de viteza, in ultima putandu-se ajunge la 23 km/h. Autonomia de 28 kg e completata de posibilitatea de a folosi KMAX ca pe o trotineta normala dupa ce se descarca complet bateria.

Timpul de incarcare pentru acumulatorul de 24V e si el sub multe trotinete din lista, 4 ore fiind suficiente pentru o incarcare completa.

In opinia noastra, o alegere buna de buget pentru cei fara mari pretentii, dar si pentru cei care vor o trotineta electrica extrem de usoara.

Dati click aici pentru a verifica rapid cel mai recent pret.

 

Trotineta electrica adulti Razor E300

Trotineta electrica adulti Razor E300

E300 e o trotineta electrica produsa de Razor USA si a iesit prima oara pe piata in 2003. E o trotineta foarte bine vanduta datorita pretului si a constructiei solide.

Printre cele mai ieftine trotinete pentru adulti, Razor E300 poate atinge 24 km/h si are o durata de functionare de 40 minute. Are roti pneumatice de 10 inch, destul de mari pentru astfel de trotinete, si o placa larga antiderapanta.

Spre deosebire de alte trotinete nu necesita impingere pentru a porni, fiind suficienta doar apasarea butonului de start si rotirea manetei de acceleratie de pe ghidon. Acceleratia e silentioasa si progresiva, nu in trepte de viteza.

Insa o trotineta atat de ieftina nu poate avea numai plusuri, iar Razor E300 nu face exceptie. Cele 40 de minute de functionare se traduc in aproximativ 10 km, o autonomie considerabil mai mica decat la trotinete ca E-twow Master, care poate rula 40 km cu o singura incarcare a acumulatorului.

Acumulatorul e pe baza de plumb iar asta se vede in performantele trotinetei, dar contribuie si la pretul imbatabil. Bateriile Li-Ion sunt mult mai performante, insa pot fi gasite doar pe trotinetele din gama de top. Timpul de incarcare a Razor E300 se duce mult in sus si trece de 6 ore.

Portabilitatea e si ea problematica deoarece Razor E300 cantareste in jur de 20 kg. Cu siguranta, bateria cu plumb contribuie din plin la aceasta greutate impresionanta pentru o simpla trotineta electrica.

In ciuda minusurilor, Razor E300 e o trotineta ieftina solida si confortabila demna de luat in considerare daca nu faceti drumuri mai lungi de 10 km pe zi.

Dati click aici pentru a verifica rapid cel mai recent pret.

Comentarii Facebook